Klassikalised võtted nagu lingid, viited ja märksõnad tekstis küll mõjutavad Sinu veebilehe olemust, kuid SEO (Search Engine Optimization) mõistes jääb sellest väheks. Mis on need SEO nipid, mis vaatamata tihedale konkurentsile aitavad otsingutulemustes just Sinu lehe esimeste hulgas välja tuua? Järgnevalt toome kümme näpunäidet, mis tänasel päeval töötavad ning Sind otsingumootorites teistest ette lennutavad. Sinu positsioon Google’s paraneb ning seeläbi kasvab Sinu kodulehe külastavus.

1. Kõik algab Sinu kodulehe külastajat huvitavast sisust.

Mida pikem ja külastajale väärtuslikum Sinu kodulehe tekst, artikkel või postitus on, seda suurem on tõenäosus, et Google arvestab sellega Sinu veebilehe paigutamisel otsingutulemustes. Mida kauem suudad külastajat oma kodulehel hoida ning panna teda tegutsema, seda kõrgema kohaga Google Sind premeerib. Suurim väljakutse ongi see, kuidas kirjutada külastajale huvitav artikkel või milline peaks olema ettevõtte kodulehel toodete ja teenuste lehe müügitekst.

2. Kirjuta spetsiifilistel teemadel, mida tegelikult ka otsitakse.

Kõik, kes SEO tegemisi tõsiselt võtavad ja Google otsingutulemustes kõrgeimaid kohti püüavad, panustavad põhjalikumale märksõnade ja fraaside uuringule. Google KeyWord Planner ehk märksõnade plaanija on siinkohal suurepärane abiline. Sisulehed, mis on kirjutatud spetsiifilistel teemadel, ning mis on kirjutatud vastavalt külastaja otsingufraasile, saavad ka Google tulemustes parema positsiooni. Näiteks, kui inimesed alustavad otsingul sõnaga “millise” (või seda tüüpi konkreetse küsimusega), siis meeldib see ka otsingumootoritele. Pikematest otsingutest saad aimu, kui kirjutad Google otsingulahtrisse aeglasemalt, siis näed hetkega, milliseid fraase see Sulle pakub. See, mida Google pakub, ongi see, mida inimesed sagedamini otsingusse sisestavad.

3. Kasuta tavapäraseid märksõnu ja fraase.

Kodulehele uut postitust, toote- või teenuslehte lisades, keskendu alati esmalt külastajale, mitte märksõnadele. Loomulikult jälgi siiski, et kasutaksid külastaja poolt otsitavaid spetsiifilisi fraase. Nii saad postituse või teksti, mis Sinu külastajat huvitab ja kindlasti ka Google robotitele silma hakkab.

4. Pealkiri kirjuta teemasse, aga huvitavalt.

Google orgaanilistes otsingutulemustes käib igapäevaselt tõsine võistlus, mis algab postituse tootelehe või artikli pealkirjade vahel. Sinu lehe pealkiri on oluliselt tähtsam kui mõni üksik märksõna või fraas. Kasutades pealkirjades vaid märksõnu ilma kliendi kasu rõhutava mõtteta, ei saavuta Sa kunagi Google’s head tulemust. Hea pealkirja kirjutamine nõuab harjutamist ja kui oled algaja, siis testi oma sõprade ja tuttavate peal ning loomulikult googelda.

5. Jälgi alati oma veebilehe allalaadimise kiirust.

Aeglast lehte ei taha keegi vaadata, inimesed lihtsalt lahkuvad sealt ega tule enam kunagi tagasi. Google teatas juba  2010.aastal, et veebilehe kiirus on üks faktor otsingutulemuste järjestamise algoritmis. Mõtle, mida Sa ise teed, kui mõni veebileht ei avane? Seega mõjutab kodulehe avanemiskiirus otseselt kasutajakogemust ja sellest lähtuvalt ka otseselt Sinu rahakoti sisu. Kui oled tellija, siis palu oma veebilehe loojal üle vaadata kodulehe kiirus. See ei tohiks kindlasti olla üle kolme sekundi, siis saad kindel olla, et see meeldib ka Sinu külastajale ja Googlele.

6. Ära liialda HTML märgendite ja meta descriptioniga.

Oluline on lisada märksõna või fraas oma lehe, postituse või tootelehe H1 pealkirja ja sisulehe kirjeldusse, kuid nende lisamisega ei tohi minna liiale. Nagu vanarahvas ütles “Liigne agarus on ogarus”, nii kehtib see ka siin. Liigsel optimeerimisel võib olla vastupidine efekt ja Google ei pruugi Sinu veebilehte otsingutulemustes esimesel kümnel lehel näidatagi.

7. URL-e ehk aadresse loo läbimõeldult.

Kõik Sinule olulised märksõnad või fraasid, peaksid sisalduma ka kodulehe aadressis, kuid ka nendega ei tohi üle pingutada. Näiteks, kui postitus räägib porgandite kasulikkusest, kus aadress on www.kasulikudporgandid.ee/kasulikud-porgandid, siis on see ilmselge liig, mis saab Google poolt tõenäoliselt ka “karistatud”.

8. Ära unusta nutiseadmeid ehk Sinu koduleht peab olema kohanduv nutiseadmetele (responsive).

Emori andmetel oli juba 2014. aastal rohkem kui 400 000 inimest, kes kasutasid info hankimiseks Internetist just nutitelefoni või tahvlit. Ameerikas kasutavad enam kui 50% täiskasvanutest infovajaduste rahuldamiseks just nutitelefoni, mitte aga lauaarvutit või laptopi. Kanna hoolt, et Sinu leht laeks kiirelt üles ka külastaja telefonis ja inimesed ei peaks pettuma sisu loetavuses. Responsive ehk skaleeruvus on ka üks Google algoritmi faktor.

9. Kirjuta külalispostitusi seal, kus käib Sinu lugeja.

Selle tegevuse juures pead olema ettevaatlik. Kui veel mõni aeg tagasu levitasid paljud SEO spetsialistid madala väärtusega sisu igal välisel lehel, eesmärgiga saada sealt viide (link) oma kodulehele, siis täna saad selle eest Googlelt “karistada”. Täna saab Google üsna hästi aru, kas Sinu külalispostitus on ikka lugejale huvipakkuv või on see tehtud nn backlink’i (lingi saamise) eesmärgil.  Külalispostituse peamine eesmärk ei tohiks olla ainult lingi saamine, vaid see, et toimuks arutelu ja et sealsed lugejad jagaks oma arvamust Sinu loo kohta sotsiaalmeedias või läheks aadressi reale ja sisestaks sinu veebilehe aadressi.  Selliselt toimetades oled õigel teel.

10. Lisa kodulehele siseseid linke.

SEO oluline osa on ka Sinu enda veebilehe sisesed viited. Kui lisad oma tekstidesse linke teistele oma postitustele, mis lähevad lugejale samuti korda, tekitad olukorra, mis omakorda väga tugevasti mõjutab Sinu kodulehe reitingut. Kõik need sisulehed, kus kasutad linke/viitasid, peavad olema selgelt seotud eelmise lehe teemaga ja see peab ka pakkuma külastajale otsest huvi. Linkimine aitab külastajal üles leida teisi talle olulisi sisulehti ning tõstab viidatavate lehtede positsioone otsingutulemustes.

Lisaks veel mõned meie kokkuvõtlikud soovitused.

Liigne viitamine veebilehele täpse märksõna või fraasiga on vahel ehk halvemgi kui tegemata töö. Mõistlik  oleks 80/20 printsiip ehk siis suurem osa võiks olla domeenipõhised või erinevate teemakohaste märksõnadega lingid ning väiksemas mahus võiksid konkreetse märksõnaga viidata.

 

Linkide ostmine on riskiäri, eriti Eestist väljaspool, ning selle avastamisel on Google kiire “karistama”. Sisulehtede üle optimeerimine – levinud on arusaam, et ühte ja sama sõna lehe sisusse lisamine tõstab sind Google’s kõrgemale. Kahjuks ei tõsta, kui Sinu tekst ise on sisutu ning ebahuvitav. Samuti pole mõtet mitme sõnaga optiomeerida, see lihtsalt ei toimi. Üks sisuleht ja üks märksõna või fraas.

 

Kui soovid tõesti Google kaudu uusi kliente saada või olla konkurentidest Google’s kõrgemal, siis vaata oma vanad SEO võtted kriitilise pilguga üle ning hakka oma külastajale pakkuma ainult  vajalikku sisu.