Ilmselt jääb ühe mõttena kõlama see, et veebilehele peaks looma kliendi teekonna. Samas võib iga nõuandja anda erineva lähenemise, mil viisil see mõte ellu viia. Paljud neist mõtetest on justkui väga lihtsad ja elementaarsed ning kindlasti käidud välja parimas usus. Miks aga on ikka nii, et vaid vähesed veebilehed tõeliselt tulemuslikult tööle hakkavad? Põhjuseid on mitmeid aga levinumad, mille otsa meie oma meeskonnaga komistanud oleme, on järgmised:

1. Arvatakse, et koduleht on universaalne
elahendused blogi veebilehed

Kogu maailm optimeerib oma tegemisi ja püüab maksimeerida kasumit. See on äris täiesti loomulik, kuid edukate pealt kopeerimine ei pruugi kõigeks ja kõikjale sobida. Nii on ka kodulehtedega –  see on protsess, mis muutub ning ka kõige kasumlikumad praktikad ei pruugi olla universaalselt laiendatavad teistele. Näiteks viivad kõik sõiduautod meid rataste veeredes kohale, ometi on kõik need autod pisut erinevad ja erinevad mitte ainult sellepärast, et tootjad vajavad eristumiseks originaalsust, vaid paljuski seetõttu, et kliendid ja nende vajadused on unikaalsed. Üks klient vajab kiirust, teine pakiruumi, kolmas ootab ilusat armatuurlauda ja ühilduvust nutiseadmetega. Nii on ka internetis turundamine üheaegselt universaalne ning originaalne kus kopeerimine on võimalik, kuid eduka turunduse loob ainult läbimõeldud tervik.

2. Kodulehe loomisel alustatakse disainist.

veebilehe disain

 

Jah, isegi kui see kõlab klišeena või lihtsalt uskumatult, vastab 80% klientidest küsimusele, millist veebilehte te soovite, midagi sarnast: sooviksime stiilset ning kaasaegset veebilehte. Ja kui tegijal pole julgust, tahtmist või kogemusi, siis haaratakse koos tellijaga härjal sarvist ning peagi valmib väga ilus, värviline, põnevate ning kaasaegsete vidinatega koduleht. Just selline nagu klient soovis. Kõik selle külastajad algul imetlevad seda, aga aja jooksul ei ilmne, et lehe sihtrühm seda külastama harjuks. Põhjus on lihtne – leht näeb küll äge välja, aga ei ole tema lõppkasutaja vajadustest ega kasust lähtuvalt koostatud.

3. Ei investeerita aega klientide tundmaõppimisse.

blogi veebilehe arendus uurimistöö

 

Kui kaupmees ei tunne oma kliente, siis pole tema äri lõpuni edukas mitte üheski müügikanalis. Tõenäoliselt ei suuda tema meeskond teha tulemuslikku otsemüüki ega luua müüvaid printreklaame. Kuna igasugune turundus tehakse mitte endale imetlemiseks, vaid ikka kliendile, siis on vaja alustuseks seda oma klienti ja tema harjumusi tunda. Linna parim gurmee-kokk ei tee restorani keset tööstusrajooni, vaid ikka kesklinna või linna servas asuvasse miljööväärtuslikku piirkonda, sest just seal liigub tema sihtrühm, see ümbrus haakub tema kliendi väärtushinnangutega ning pakub seeläbi lisaväärtust nii atmosfääri kui logistika mõttes. Nii on ka internetiga – iga valdkonna tarbijal on oma eelistused, harjumused ning taju, kuidas oma probleeme ning väljakutseid lahendada.

4. Luuakse sisu, mis kedagi ei aita.

Kodulehe loomine raha teenimiseks emotsioonipilt

 

Sisu loomine tundub olevat tihti teisejärguline tegevus, mille võib jätta teha sellele, kellel parasjagu aega on. Pahatihti saab see tehtud kodulehe tegija pideval pealekäimisel. Kõik vajalikud väljad saavad tekstiga täidetud ja peale vaadates ongi sisu olemas, kuid milline on selle sisu kvaliteet? Tavaliselt on see pigem kiidulaul või sisutu argumentide rida, milles on vähe kliendi jaoks kasulikku informatsiooni. Kodulehel olev sisu peab rääkima mitte sellest, kui suurepärane on pakutav toode, vaid sellest, kui suurepäraselt lahendab see kliendi probleeme. Siin on suur vahe.

5. Kodulehega tegelemist peetakse lõplikuks protsessiks

Kodulehe loomine raha teenimiseks eesmärk

 

Päriselt töötava ning kasu toova kodulehe loomine on pidev protsess. Mingil põhjusel aga arvatakse, et see on lõplik protsess, mis algab ideega ja lõppeb valmis kodulehe üleandmisega. Jah, sellel, nagu kõigil teistel turunduslikel protsessidel, on algus ja kulg, kuid lõppu kodulehe tegemisel ei ole – veebilehe loomine ja käigushoidmine on igikestev protsess. Sellel on etapid – ettevalmistus, info kogumine, lehe loomine ja haldamine. Esimene ja viimane kipuvad aga sageli kas üldse ära jääma või saama ebamõisitlikult vähe tähelepanu. Isegi kui oleme kõigis etappides olnud põhjalikud, siis vajab koduleht meie tähelepanu järjepidevalt. Nii nagu kõik muu, on ka turuolukord ja klientide harjumused ning eelistused pidevas muutumises. Seepärast on oluline igapäevaselt jälgida, mil viisil kliendid kodulehele saabuvad, kuidas seal käituvad, mida ja miks teevad, teha sellest järeldusi ning vajadusel ka muudatusi.

 

Koduleht, mis on läbimõtlemata ning koosneb universaalsetest internetiturundajate poolt loodud moodulitest või maha kirjutataud müügitekstidest, on igale ettevõtjale kulu nii rahas kui maines. Kuid veebileht, mis on loodud klientidele ning aitab neid ka tegelikkuses, on hindamatu turunduskanal mis töötab teie äri heaks 24/7!

 

Kokkuvõtteks võib öelda, et iga veebileht teenib oma omanikule tulu, kui omanik ise seda soovib ja oma tegevuse sellesse päriselt suunab.