Arvatakse, et koduleht on universaalne.

Kogu maailm optimeerib oma tegemisi ja püüab maksimeerida kasumit. See on ärile loomulik ning evolutsiooniliselt vajalik, kuid selle käigus tihti kopeeritakse teisi – edukamaid. Kliendid on aga unikaalsed ja erinevad ning see, mis töötab ühe ettevõtte kodulehe puhul, ei pruugi töötada teisel. Võib leida teatud elemente, mille kopeerimine võib olla kasulik, kuid kodulehed ei ole kunagi 100% universaalsed. Eduka turunduse aluseks on siiski läbimõeldud strateegia.

Kodulehe tegemisel alustatakse disainist.

See võib tunduda uskumatu, aga kui klientidelt küsida umbes, millist veebilehte nad soovivad, vastavad 80% neist midagi sellist: “Stiilset ja kaasaegset”. Kui veebilehe tegijal ei ole kogemusi, võetakse töö vastu ning peagi valmib ilus, põnevate ning kaasaegsete “vidinatega” koduleht, visuaalselt just selline, nagu klient soovis. Klient on rahul. Veebikülastajad imetlevad lehte, aga ei järgne ühtegi tegevust, mis ettevõttele reaalselt kasu tooks. Põhjus on lihtne – kodulehe struktuur on läbi mõtlemata ja sisu ei ole ettevõtte vajadustest ega eesmärkidest lähtuvalt koostatud.

Ei investeerita aega potentsiaalse kliendi ja veebilehe külastaja tundmaõppimisele.

Kui Sa ei tunne oma kliente, ei ole Su äri edukas mitte üheski müügikanalis. Tõenäoliselt ei suuda Sinu meeskond teha tulemuslikku otsemüüki või teeb seda vähe ning liiga suurte kuludega. Sul on vaja tunda oma klienti ja tema harjumusi. Piltlikult öeldes – olles linna parim gurmeekokk, ei raja Sa restorani keset tööstusrajooni, vaid planeerid selle hoopis näiteks linnaservas asuvasse retrohõngulisse hoonesse. Miks? Sest sellise restorani klient oskab hinnata peale sisu ka ümbrust. Nii on ka Internetiga. Iga valdkonna huvilisel on eelistused ja harjumused, kuidas nad oma probleeme ning väljakutseid lahendavad.

Luuakse sisu, mis ei anna kellelegi midagi.

Sisu loomine tundub olevat tihti teisejärguline, mida võiks teha hiljem, siis kui kiired ajad läbi. Vajalikud väljad saavad tekstiga täidetud ja esmapilgul tundubki, et sisu on olemas. Kuid mis on selle sisu kvaliteet? Võimalik, et kuiv ja igav klišeelike argumentide rida, milles on vähe just Sinu kliendi jaoks kasulikku informatsiooni. Kodulehel olev sisu peab vastama Sinu kliendi profiilile, tekitama temas huvi ja pakkuma lahendusi vastavalt tema vajadustele.

Ei mõisteta, et kodulehega tegelemine on jätkuv protsess ka tulevikus.

Töötav ning kasulik koduleht eeldab pidevat protsessi. Mingil põhjusel aga arvatakse, et kui kodulehe tegija on selle tellijale üle andnud, siis sellega lõppeb ka kogu protsess. Ei, veebilehe loomisel on etapid: eeltöö ja ettevalmistus, info kogumine, lehe loomine ja lõpuks ka haldamine. Esimene ja viimane kipuvad tavapäraselt üldse ära jääma või saama ebamõistlikult vähe tähelepanu. Isegi kui oleme kõigis etappides olnud põhjalikud, siis vajab loodud koduleht jätkuvalt tähelepanu, kuna klientide harjumused ning eelistused on pidevas muutumises. Seepärast on oluline igapäevaselt jälgida, kuidas kliendid kodulehele saabuvad, kuidas seal käituvad ning mida ja miks teevad. Sellest tuleb teha järeldusi ning vajadusel ka muudatusi.

 

Koduleht, mis on läbi mõtlemata ning koosneb internetiturundajate loodud “universaalsetest” moodulitest või kopeeritud müügitekstidest, on igale ettevõtjale kulu rahas ja ka kahju maines. Veebileht, mis on aga loodud kaardistatud sihtgrupile ja on läbi mõeldud struktuuriga, on hindamatu turunduskanal, mis töötab Sinu äri heaks 24/7.