1. Arvatakse, et koduleht on universaalne.

Kogu maailm optimeerib oma tegemisi ja püüab maksimeerida kasumit. See on ka ärile loomulik ning evolutsiooniliselt vajalik, kuid selle aluseks olev kopeerimine ei pruugi kõigeks ja kõikjale sobida. Nii on ka veebilehtedega – kuigi võime leida teatud elemente, mille kopeerimine võib olla kasulik, ei ole need kunagi 100% universaalsed. Näiteks viivad kõik sõiduautod meid kohale, ometi on nad kõik pisut erinevad. Erinevad mitte ainult sellepärast, et tootjad vajavad eristumiseks originaalsust, aga paljuski sellepärast, et kliendid on unikaalsed. Nii on ka Internetis turundamine üheaegselt universaalne ning originaalne, ja kopeerimine on võimalik, kuid eduka turunduse loob läbimõeldud strateegia.

2. Kodulehe loomisel alustatakse disainist.

See võib tunduda uskumatu, aga umbes 80% klientidest vastab küsimusele, millist veebilehte te soovite, midagi järgnevat: “Sooviksime stiilset ja kaasaegset veebilehte”.  Kui veebilehe tegijal ei ole julgust või kogemusi, võetakse töö vastu ning peagi valmib ilus, põnevate ning kaasaegsete “vidinatega” koduleht, visuaalselt just selline, nagu klient soovis. Veebikülastajad imetlevad lehte, aga ei järgne ühtegi tegevust, mis ettevõttele kasu tooks. Põhjus on lihtne – kodulehe struktuur on läbi mõtlemata ja sisu ei ettevõtte vajadustest ega eesmärkidest lähtuvalt koostatud.

3. Ei investeerita aega klientide tundmaõppimisse.

Kui Sa ei tunne oma kliente, ei ole Su äri edukas mitte üheski müügikanalis. Tõenäoliselt ei suuda Sinu meeskond teha tulemuslikku otsemüüki või teeb seda vähe ning liiga suurte kuludega. Seega on vaja tunda oma klienti ja tema harjumusi. Piltlikult öeldes – olles linna parim gurmeekokk, ei raja Sa restorani keset tööstusrajooni, vaid planeerid selle hoopis näiteks linnaservas asuvasse retrohõngulisse hoonesse. Miks? Sest sellise restorani klient oskab hinnata nii sisu kui ka ümbrust. Nii on ka Internetiga. Iga valdkonna huvilisel on eelistused ja harjumused, kuidas nad oma probleeme ning väljakutseid lahendavad.

4. Luuakse sisu, mis kedagi ei aita.

Sisu loomine tundub olevat tihti teisejärguline, mille võiks justkui jätta teha sellele, kellel parasjagu aega on. Kõik vajalikud väljad saavad tekstiga täidetud ja esmapilgul vaadates ongi sisu olemas. Kuid mis on selle sisu kvaliteet? Tihti on see kuiv ja igav klišeelike argumentide rida, milles on vähe just Sinu kliendi jaoks kasulikku informatsiooni. Kodulehel olev sisu peab vastama Sinu kliendi profiilile, tekitama temas huvi ja pakkuma lahendusi vastavalt tema vajadustele.

5. Kodulehega tegelemist peetakse lõplikuks protsessiks.

Töötava ning kasuliku kodulehe loomine on pidev protsess. Mingil põhjusel aga arvatakse, et kui kodulehe tegija on selle üle andnud, siis sellega lõppeb ka kogu protsess. Ei, veebilehe loomisel on etapid: eeltöö ja ettevalmistus, info kogumine, lehe loomine ja lõpuks haldamine. Esimene ja viimane kipuvad tavapäraselt üldse ära jääma või saama ebamõistlikult vähe tähelepanu. Isegi kui oleme kõigis etappides olnud põhjalikud, siis vajab loodud koduleht jätkuvalt tähelepanu, kuna klientide harjumused ning eelistused on pidevas muutumises. Seepärast on oluline igapäevaselt jälgida, kuidas kliendid kodulehele saabuvad, kuidas seal käituvad ning mida ja miks teevad. Sellest tuleb teha järeldusi ning vajadusel ka muudatusi.

Koduleht, mis on läbi mõtlemata ning koosneb universaalsetest internetiturundajate loodud moodulitest või kopeeritud müügitekstidest, on igale ettevõtjale kulu rahas ja ka kahju maines. Veebileht, mis on aga loodud kaardistatud sihtgrupile ja läbi mõeldud struktuuriga, on hindamatu turunduskanal, mis töötab Sinu äri heaks 24/7.