1. CPC (Cost Per Conversion)

See on kalkulatsioon sellest, kui palju Sul kulub raha, et saada soovitud tulemus. Soovitud tulemus on alati mingi tegevus, näiteks ost, uudiskirjaga liitumine, koolitusele registreerumine vms. Cost Per Conversion = Total Spend Total Actions. Madalam CPS (Cost Per Sale) tähendab, et Sinu soovitud tegevuse saavutamiseks kuluv keskmine hind langeb ning tegelikkuses muutub Sinu reklaamikampaania veelgi kasumlikumaks. CPC tulemust mõjutavad klienditeekonna (müügitunnelis) erinevad osad, näiteks hind, mida maksad ühe kliki eest, ja kõik tegurid, mis omakorda kliki hinda mõjutavad. Tulemust mõjutab samuti maandumislehe CR (Conversion Rate) ehk selle keskmine soovitud tegevuste arv 100 inimese kohta. Mõistmaks kliki hinda ühe soovitud tegevuse kohta, mõtle alati ka Ad Words’ist välja poole. Analüüsi maandumislehtede kvaliteedi ja Adwords’i konto optimeerimise pärast.

 

2. CTR (Click Through Rate)

Click Through Rate ehk läbiklikkimise suhe (määr) näitab, kui paljud inimesed, kes Sinu Google Adwords’i reklaami nägid, sellele ka klikkisid. Tavaliselt on CTR kõige olulisem mõjutaja Adwordsi kampaania efektiivsuse osas. Kõrgem CTR aitab kaasa paremale Google kvaliteediskoorile, see aga omakorda mõjutab kliki hinda ja aitab kasvatada liiklust. Samuti on CTR väga hea indikaator Google Adwords’i reklaamipinna konkurentsis. Näiteks kui sinu CTR muutub drastiliselt, siis võib see tähendada, et Sul on ilmunud uus konkurent või mõni oluline konkurent on reklaami tegemise peatanud. Parema CTR-i saamisele aitab kaasa reklaamtekstide erinevate variantide testimine. Samuti on oluline lisada reklaamidele lisalinke ja teisi reklaamilaiendeid. Kindlasti veendu, et iga sihitud märksõna esineks ka Sinu reklaamitekstides.

 

3. QR (Quality Score)

Google Quality Score’l on oluline roll Googlreklaamialgoritmis ja see koosneb mitmetest komponentidest. Kõige olulisem ja levinum nendest on võtmesõnade, reklaamtekstide ja maandumislehe relevantsus. Need kolm peavad omavahel hästi sobituma. Toome siinkohal ära veel mõned lihtsad, kuid olulised osad, mis mõjutavad Google kvaliteediskoori ja mida oleks mõistlik igapäevaselt jälgida.

 

Quality Score – Google kvaliteediskoor näitab märksõnade, reklaami ja seotud maandumislehe kvaliteeti. Parandades oma kvaliteedi skoori tasub Google heldelt.

 

Uute, just lisatud märksõnade kvaliteediskoor ei ole määrav, sest tegelik tulemus võtab natuke aega, kuni Google saab Sind mõõta ja võrrelda nii Sinu konkurentidega kui ka kvaliteediskoori algoritmiga. Kui aga nädala või paari pärast on kvaliteediskoor madal, siis pead kiirelt tegutsema ja olukorda muutma. Mõistlik eesmärk võiks kvaliteediskoori puhul olla vahemikus 7-10. 5 või väiksem Google Quality Score kulutab Sinu raha rohkem kui asi väärt on.

 

Kvaliteediskoor sõltub lisaks sõnade, reklaamide ja maandumislehe relevantsusele ka konto vanusest, kvaliteedist, CTR-st ja mitmetest teistest teguritest.

 

4. CPC (Cost Per Click)

Google Adwordsis on kaks CPC-d ehk hinda kliki kohta. Esimene on maksimaalne CPC, mida Sa oled nõus maksma kliki eest, ja teist kasutatakse näitamaks keskmise kliki hinda.

 

MAX CPC – määratud max CPC koos kvaliteediskoori ja teie konkurendi max CPC-ga on aga oluline tegur reklaamiasetuse määramisel.

 

AVER CPC – keskmine kliki hind (CPC) on teie reklaamide eest makstud summa jagatuna reklaamidel tehtud klikkide koguarvuga.

 

Viimane on aga algoritmis vahelduv muutaja, mida tuleks kindlasti vähemalt korra igapäevaselt eraldi üle kontrollida, et olla kindel Sinu reklaamikonto ja reklaamide tervises.

 

Keskmise kliki hinnamuutused on seotud Cost Per Conversion’ga ehk kliki hinnast sõltub, kui palju kulub Sul raha ühe soovitud tegevuse saamiseks. Näiteks on keskmine kliki hind tihedalt seotud ka CTR– ga ehk läbiklikkimise suhtega. Mida kõrgem on CTR, seda madalam on keskmine kliki hind. Kontrollides ja korrigeerides igapäevaselt CPC-d, siis märkad peagi muutusi konkurentsis, enda CTR-s, maandumislehe kvaliteediskooris, reklaamteksti relevantsuses ja kliki hindades Adwords’is tervikuna. Loomulikult mõjutab keskmist kliki hinda ka hooajalisus. Põhimõtteliselt on Adwords’i maastikul kõik pidevas muutumises, seepärast ka meie poolne soovitus jälgida oma reklaame igapäevaselt.

 

5. CR (Conversion Rate)

Conversion Rate ehk soovitud tegevuste määr näitab, mitu inimest 100-st tegid maandumislehel (e-poes või Sinu kodulehel tervikuna) soovitud tegevust. Seda näitajat mõjutavad tegurid on aga Google Adwords’ist väljaspool ning mõju kampaania edukusele on oluliselt suurem, kui esialgu tundub. Mida rohkem suudad oma maandumislehte Conversion Rate osas tõsta, seda vähem pead maksma ühe soovitud tegevuse saamiseks (Cost Per Conversion).

 

Mida parem on Conversion Rate,seda suurem on mänguruum maksimaalsete kliki hindadega. Saad panustada kõrgemale ja kasvatada kasumit või tuua hoopis rohkem liiklust soovitud lehele. Parim viis Coneversion Ratei tõstmiseks on tunda oma klienti, tema harjumusi ning optimeerida oma maandumislehti müügiks. Lisaks peaks iga Sinu maandumisleht kindlasti olema optimeeritud reklaamitavate võtmesõnadega. Maandumisleht või tooteleht peab alati olema vastavuses sellega, mida reklaami klikkijale näitasid või eelnevalt lubasid ja mida Sinu lehele sattunud külastaja loomulikul ka otsingumootorist otsis. Kuna Conversion Rate’i tõstmine toimub paljuski läbi katsetamise, siis soovitame Sul kasutada kohe algusest peale A/B teste.

 

Kokkuvõtteks

Hoiad nendel viiel Adwords’i punktil silma peal ja Sinu kampaania teenib Sulle kopsakat kasumit. Kui oled pühendunud, tulevad ka tulemused – uued külastajad, klikid ja väiksemad reklaamikulud. Kaootiliselt tegeledes, jäävad tulemused kesiseks või pole neid üldse. Kui aga üldse tähelepanu ei pööra, põletad lihtsalt raha. Olenevalt Sinu oskustest, kampaaniast või mõnest muust eesmärgist, on kindlasti veel asju, mida jälgida, aga need viis on kindlasti kõige olulisemad.

 

Huvi korral vaata milliseid e-turundusteenuseid meie pakume.